Persediaan sekolah

Hi Readers,

Seperti sedia maklum,akak memang selalu bz.padahal anak 2 je dik oi…akak bz kazen kawenla,bz bercutila,bz laki akak p bangla la, dan mcm2 lagila..skang ni nak start sekolah,off cozla akak nk hapdet blog mcm org lain jugak kan.

Semua mak bapak dah mula membuat persediaan buka sekolah bagi tahun 2014 ke ? Lumrah hidup begitu la .. dulu ma dan pa kita buat untuk kita , sekarang kita buat untuk anak-anak kita. Hidup bagaikan roda ,sekarang akak pulakk.

Ketiadaan suami akak di sisi dek kerana tuntutan kerja menambahkan lagi paras sibuk akak. Namun Insyallah .. segalanya akan di uruskan dengan sehabis baik. Suami bekerja sebagai askar di Bangladesh. Memang jarangla nak jumpa.

Tiada apa yang lebih menyakitkan selain dari tidak dapat bersama dgn suami tersayang. Sungguh akak uruskan anak-anak sendiri tidak lah seperit rasanya tak dpt bersama suami tersayang..cewaaahhh… Entah apa la cerita dia di sana. Sihat ke ? makan minum macam mana ye ? Setiap masa , setiap saat akak hanya mampu mendoakan kesejahteraan kesihatan suami dan semoga selamat di sana.

Tahun 2014 anak akak Purple dah masuk darjah 2.sekejap betul masa berlalu…tak sangka…dulu purple sebesar tapak tangan akak..tapi sekarang,dah nak sama besar dgn akak…Bg akak tahun 2014 tak semengelabah tahun 2013.sbb purple dah masuk darjah 2.so akak tak lah risau serisau darjah 1.ms darjah 1,purple tak reti kira duit sekolah,habis semua makanan kawan2 dia sapu sbb takut duit tak cukup nk beli makanan.kelakar betul….skang akak tak risau sbb purple dah jd otai sama ngan aling.

Anak no 2,si gegirl pulak masuk tadika,sama tmt dgn sekolah 2013,jd akak tak risau sgt…jadinya tahun 2014 akak rileks siket laaaaa…

kepada anak akak…purple & gegirl,belajar rajin2 ok.jgn jd mcm mama muda2 dulu…huhuhuhu

Advertisements